onsdag 6. mai 2015

Lamper til hagen / Outdoor lighting



Vi planlegger hage
For øyeblikket ser den slik ut ....
Ny mur unnagjort. Skråninga har også blitt til flat mark. Men, som du ser, ikke akkurat ferdig hage...




Men på et eller anna tidspunkt i fremtiden er den flat, frodig, funksjonell og dritlekker! :)
hihi

Den skal ha ulike soner - mye brukbar plass. Flat plen som Herr Åpent^hus skal få klippe (jeg er jo pollen-allergisk ... ) Og akkurat passe med busker og planter som ordner seg nesten selv :)

De slitsomme trappene er gravd bort. Nå skal det bli oppkjørsel. Bilplass nærmere inngangen, og mindre kav med handleposene.

Muren er på plass. Jord er fylt tilbake. Nå er det neste trinn som planlegges.
I oppkjørselen ønsker vi fin og god belysning. Også gjerne et lys med bevegelsessensor for litt ekstra sikkerhet.

Så for tida leter jeg etter fin utebelysning. Her er noe av det jeg har funnet så langt. :) Tenkte jeg like godt kunne dele reasearchen min med dere :)

Syns ideen øverst var litt fin - lyse opp gatenummeret. Kunne passa fint på moren ved veien hos oss.
Ellers hadde jeg gjerne villet ha stolper / pullerter med nedadgående lys i oppkjørselen.






men da må vi være sikre på at de sprer lyset godt, 
og ikke bare lyser opp en runding rett under. 


ellers drømmer jeg om fine busker og små trær som
kan lyssettes om kvelden. :)
sånn for eks. 
tror slike lamper gjerne kalles "spyd". 




kanskje kunne vi hatt utelys felt inn i muren i oppkjørselen i stedet for stolper?
så fint og diskret det kunne blitt!




Denne går på solcellen. Kjøper man kvalitet, kan de sikkert funke fint de også.
Er det noen som har erfaringer med slike?


er stort sett tilhenger av enkel design
som har funksjon i hovedsetet.
gjør lite av seg men funke godt til formålet.
utvalget over er fra designbelysning.no 


Er så utålmodig etter å komme videre med
utendørs-prosjektene våre!!!

Hvis noen har gode tips til utebelysning, 
tar jeg gjerne imot! :)


PS

Hvis du ikke har fått med deg blogglotteriet, 
må du ta turen hit og se på den flotte premien!
Bli med da vel - og vinn valgfri lampe til 1000 kroner!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...